با اعلام اسامی نفرات برتر آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، نام دو نفر از خراسان جنوبی در میان رتبه‌های تک‌رقمی می‌درخشد. در کنار حلاج مقدم رشته 4 ریاضی و فیزیک؛ سید عارف خبیری از بیرجند هم توانست رتبه چهارم علوم‌انسانی را به نام خود ثبت کند.

کنکور - آزمون کارشناسی

همشهری آنلاین-وحید دیّانی: نفر از شهرستان‌های مختلف کشور دیگر در میان نفرات برتر هستند که در این میان دو نفر از خراسان جنوبی بودند. این استان سال‌های گذشته هم‌رتبه‌های تک‌رقمی داشته؛ اما امسال دو رتبه ۴ آن هم بین ۱۵ شهرستان باعث خوشحالی اهالی استان شده است.

هدف شما از انتخاب این رشته چه بود؟

هدف من از انتخاب رشته انسانی صرفاً علاقه به این رشته بوده تا بتوانم با تحقیق و پژوهش در عرصه علوم‌انسانی اثرگذار باشم.

در چه رشته‌ای ادامه تحصیل خواهید داد و چرا این رشته را انتخاب کرده‌اید؟

به‌احتمال زیاد در رشته حقوق ادامه تحصیل خواهم داد و امیدوارم که بتوانم در این حوزه نیز تأثیرات مثبتی داشته باشم و بتوانم دستگیری از مردم داشته باشم؛ چراکه هدف من از انتخاب زین رشته گره‌گشایی از مردم با دانش و آگاهی کسب شده است.

آیا در طول مسیر از درس‌خواندن خسته شده‌اید؟

بله؛ چرا که خستگی در مسیر طولانی کنکور طبیعی است؛ ولی ضرورت دارد که دانش‌آموزان دست از تلاش برندارند. به‌هرحال رسیدن به هدف هزینه دارد و هزینه آن تلاش بسیار است.

آیا معلم خصوصی داشتید یا در آزمون‌های آزمایشی شرکت کرده بودید؟

بیشتر سعی داشتم تا از کلاس‌ها و برنامه‌های حاشیه‌ای فاصله داشته باشم و از کلاس‌های مدرسه و آزمون‌ها استفاده کنم؛ چراکه موفقیت را در استفاده از همین کلاس‌ها و تلاش مستمر می‌دانستم.

مطالعه را از چه سالی شروع کردید و در روز چند ساعت صرف مطالعه داشتید؟

از زمان ورود در رشته انسانی تلاش و مطالعه را شروع کردم و در سال پایانی این تلاش بیشتر شد؛ چراکه برای خود هدفی تعیین کرده بودم و رسیدن به آن مرا ترغیب به این هدف کرده بود.

این نتیجه عالی را مدیون چه چیز و یا کسی می‌دانید؟

خدا و خانواده‌ام بسیار در به‌دست‌آوردن این رتبه تأثیرگذار بودند. پدر و مادر من بسیار برای من تلاش کردند تا رتبه خوبی را کسب کنم و همواره قدردان زحماتشان خواهم بود. تلاش و پشتکار نیز سهم بسزایی داشت.

برای هم سن و سالان خود چه توصیه‌ای دارید؟

اینکه هیچ‌وقت خود را دست‌کم نگیرند و برای رسیدن به موفقیت به توانایی‌های خود ایمان داشته باشند.

کد خبر 878356
منبع: رویترز

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha